Getuigschriften - Landlords Residential Services
355
page-template-default,page,page-id-355,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-17.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive
 

Claudia Monincx en echtgenoot

“Wij kennen LandLords Residential Services als een fijne partij. Wanneer wij op vakantie gaan, vragen wij de organisatie steevast om een oogje in het zeil te houden, onze planten water te geven en onze post te ordenen (en deze te registreren natuurlijk). Wij zijn bijzonder tevreden over de dienstverlening van LandLords.”

“Zelfs als wij zomaar eens een weekendje weggaan, vragen wij LandLords om de zorg voor onze hond op zich te nemen. Dat betekent vanzelfsprekend viermaal per dag uitlaten, eten geven en minimaal een uur per dag gezelschap houden. Max is daar heel gelukkig mee! En wij ook (:-) Max kan dan fijn in zijn eigen omgeving blijven.”

“Wanneer we voor langere tijd afwezig zijn, worden de planten verzorgd en het huis op orde gebracht voordat we weer thuiskomen. Bij terugkomst is dan altijd alles heerlijk schoon en opgeruimd. De post zit in een postmap geordend op datum van ontvangst. Dat is nog nooit fout gegaan. Daarom besteden we dat graag uit.”

Dienstverlening: Domeinwaarneming, post- en brievenbusservice en huisdierenverzorging (hond: Max)

Periode: van 2000 tot heden (jaarlijks, diverse malen)

 

Claudia Monincx,

‘s-Hertogenbosch, 2017

B&B- en Pensionwaarneming, Accommodatie Thecla Renders

“Ik ken de founder van LandLords persoonlijk. Hij runt, net als ik, een schitterend bed and breakfast in het centrum van ‘s-Hertogenbosch (CubaCasa). Het behoort tot een van de meest prachtige verblijfsadressen van onze stad. Zelf heb ik een bed and breakfast aan de Zuid-Willemsvaart. Maar CubaCasa is een van de eerste initiatieven op dit gebied in het Bossche centrum.”

“Het was dus niet vreemd, dat ik, toen ik ook zelf een bed & breakfast wilde beginnen, voor wat adviezen bij Josh te raden ben gegaan. En hij heeft me niet alleen goed op weg geholpen, maar heeft me ook op bijzonder plezierige wijze bijgestaan als de omstandigheden daarom vroegen. Mensen binnenlaten als ik dat door omstandigheden niet zelf op me kon nemen – sleutelservice, zeg maar -, mensen naar de kamer begeleiden en uitleg geven. Gewoon gastheer spelen. Maar hij heeft me ook goed geadviseerd hoe tegen het afdekken van risico’s aan te kijken. Verzekeringen, verhuurrisico’s, algemene voorwaarden en wat te doen bij no-shows.”

Thecla: “De zorg voor een domein, verblijf of zelfs de uitbesteding van services op het gebied van butleractiviteiten en/of gezelschapsdiensten zijn bij Josh, de founder van LandLords, in goede handen. Jarenlang heb ik hem met zijn eigen moeder door de stad zien gaan, altijd even liefdevol en verzorgend. Ik zou het iedereen gunnen.”

Dienstverlening: B&B- en pensionwaarneming

Periode: van 2011 tot 2016 (jaarlijks, diverse malen)

 

Thecla Renders,

‘s-Hertogenbosch, 2017

Frank en Stefan Vugs

“Het was eind jaren tachtig dat mijn ouders voor meer dan twee maanden naar Australië gingen om familie te bezoeken. In die tijd al heeft de founder van het huidige LandLords Residential Services de complete zorg op zich genomen voor hun domein. Zij waren daar zo tevreden over, dat zij hem nadien jaarlijks terugvroegen als zij weer eens weggingen”, aldus Frank.

Stefan: “Het was zelfs zo, dat wij, de founder en ‘ik’, elkaar op dat moment nog helemaal niet zo goed kenden. Hij was bevriend met mijn oudere broer, Frank. Daar maakte hij muziek mee in de populairste dorpskroeg. Ik heb goede herinneringen aan die tijd. Veel gelachen. En we zien elkaar nog steeds. Dat was nooit het geval geweest als hij er toen een puinhoop van had gemaakt.”

“Het is prachtig dat hij van deze bijverdiensten uit zijn jeugd een ware bedrijfsactiviteit heeft gemaakt. De tijd is er natuurlijk ook rijp voor, met een vergrijzende samenleving aan de ene kant, en een afglijdend normbesef aan de andere. Mensen zoeken dan zekerheid als ze er even tussenuit gaan. Ik snap dat wel. En een betrouwbare partij als LandLords biedt dan zekerheid”, aldus Stefan Vugs

Dienstverlening: Residentiële presentie, full service (inclusief de zorg voor Max – de toenmalige hond)

Periode: tussen 1983 en 1986 (jaarlijks, diverse malen)

 

Stefan en Frank Vugs,

Eemnes, 2017

De zorg voor bejaarde moeder

“Gedurende tien jaren, heeft mijn broer, na het overlijden van vader, zo’n drie- a viermaal per week, onze alleenstaande moeder bezocht”, vertelt Adriaan. “Gewoon om haar gezelschap te houden, wat boodschapjes te doen en te helpen met wat huishoudelijke werkzaamheden. Dat werd enorm op prijs gesteld. Niet alleen door moeder zelf, maar ook door ons, broers en zus. Wij woonden allen ver bij haar vandaan en konden niet de aandacht geven die ze verdiende. We waren blij met de inzet van mijn broer.”

“Nadat ze een bloeding in haar hersenen had gekregen, kon ze niet meer zelfstandig wonen en trad er een dementieproces in. Ze moest naar een zorginstelling. Voor mijn broer maakte dat echter geen enkel verschil. Hij bleef haar als mantelzorger steevast bezoeken. Zo ging hij elke vrijdag met haar naar de kapper. Moeder genoot zichtbaar van die uitstapjes, en wij vonden het fijn dat haar die exclusieve aandacht geboden werd”, aldus Adriaan.

Adriaan: “Het is fantastisch dat hij naast zijn drukke leven als b&b-eigenaar dit LandLords-initiatief vorm heeft gegeven. Het is hem op het lijf geschreven; de zorg voor mensen, hen liefde en aandacht geven en dit alles in combinatie met zijn uitmuntende organisatietalent. Hij heeft voor het grote Nederlandse bedrijfsleven gewerkt, met gerenommeerde opdrachtgevers als chemieconcern DSM, NV Nederlandse Spoorwegen, retailorganisatie Macintosh, en vele andere. En dan nu dit! Een prachtig plan! Hij spreekt vier talen, beschikt over een stevige dosis zelfvertrouwen en kan bogen op een geweldige opvoeding waarbij welgemanierdheid met de paplepel is ingegeven. In elke omgeving weet hij zich, naar gelang zijn rol, vakkundig te presenteren en integer te dienen.”

Dienstverlening: Gezelschapsdiensten, facilitaire diensten, chauffeursdiensten en reisbegeleiding

Periode: van 2001 tot 2011 (meerdere dagen per week)

Adriaan Roosen,

Amsterdam, 2017

Opdrachtgevers die liever anoniem blijven

Het komt niet zelden voor dat mensen, om welke reden dan ook, anoniem willen blijven in zo’n reeks van opgetekende ervaringen. Dat kan omwille van de privacy gewenst zijn. Veel domeineigenaren willen juist aan de buitenwereld niet bekend maken met vaste regelmaat van huis te zijn. Vanzelfsprekend honereren wij dergelijke wensen en anonimiseren wij dergelijke getuigschriften.

Soms betreft het bekende Nederlandse namen die aan een dergelijk idee uit privacy-overwegingen geen medewerking kunnen verlenen. Soms zijn het mensen die niet meer in Nederland wonen en waarmee contact verloren is gegaan.

Over het algemeen was de dienstverlening voor deze categorie mensen het meest uitgebreid, waarbij niet alleen de zorg voor hun domein werd waargenomen, maar ook voor dieren als honden, katten, paarden en bokjes werd gezorgd. De tuin werd met de hulp van een tuinman bijgehouden en het zwembad werd om de dag gezogen. Het is vanzelfsprekend jammer dat we geen mededelingen kunnen doen over wie deze eigenaren zijn, maar hebben beslist begrip voor hun standpunt.

Dienstverlening: Domeinwaarneming all inclusive.